Marzenia... czasem duże, a czasem całkiem malutkie..., czasem wypowiadane głośno,  a  czasem  skrywane gdzieś głęboko w sercach. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza  dzieci  porozmawiały  o  marzeniach. 

Co to znaczy być dzieckiem? Czy dzieci w Japonii obchodzą Dzień Dziecka czy nie? W jaki sposób obchodzą ten szczególny dzień dzieci w innych krajach. Odpowiedzi na te pytania odnaleźli uczniowie podczas zajęć przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza zajęć.  Dodatkowo zakodowały trasę dla robotów Ozobot w taki sposób, żeby przypominała, że to powinien być radosny dzień dla każdego dziecka 

Zajęcia rozwijające kreatywność - kodowanie przybrały dzisiaj zimowego klimatu. Uczniowie przygotowali własne zimowe trasy dla Ozobotów oraz korzystali z gotowych tras z programu Uczymy Dzieci Programować. Wykorzystaliśmy również do nauki kodowania nowe tablety. To był bardzo zakodowany zimowy dzień. 

A gdyby tak wyjść z kodowaniem w teren?... i poszukać algorytmów... pierwszy znaleźlibyśmy już przy szkolnej bramie - przejście dla pieszych. Rozłożylismy tą czynność na czynniki pierwsze i rozpisaliśmy algorytm przechodzenia przez jezdnię. 

Mata do kodowania i kolorowe kubeczki, to tez idealne narzędzie do wprowadzania zabaw z symetrią. Wystrczy przygotowac połowę wzoru i poprosić o stwozrenie odbicia lustrzanego. Ucznowie klasy 1 i 2 tworzyli swoje symetryczne obrazki na kartkach papieru. 

W ramach CodeWeek 2020 uczniowie klasy 1 i 2 kodowali na macie, za pomoca kubeczków oraz w aplikacj Scratch Junior.